Πρωτοβουλίες
Πρωτοβουλία Ευρωπαϊκά Νησιά

Η Ελλάδα, μετά από πρότασή της, έχει τεθεί επικεφαλής της πρωτοβουλίας για τα Ευρωπαϊκά Νησιά στο πλαίσιο του Πρώτου Προγράμματος Δράσης για την υλοποίηση της Χωρικής Ατζέντας, που υιοθετήθηκε στην Υπουργική συνάντηση στις Αζόρες της Πορτογαλίας, το Νοέμβριο 2007. Η συγκεκριμένη δράση στοχεύει στη διερεύνηση του πλαισίου των πολιτικών που θα διευκολύνουν την ανάπτυξη των νησιών, επικεντρώνοντας στην ιδιαιτερότητά τους, απεικονίζοντας έτσι με πρακτικό τρόπο την κοινή ευρωπαϊκή θεώρηση της χωρικής διάστασης.

Το συντονισμό υλοποίησης της ειδικής δράσης έχει αναλάβει το Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών, σε άμεση συνεργασία με την εκάστοτε προεδρία του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Στην υλοποίηση της δράσης συμμετέχουν φορείς των ενδιαφερομένων κρατών-μελών και περιφερειών (εννέα χώρες και έντεκα φορείς), η Διάσκεψη των Παράκτιων Περιφερειών της Ευρώπης (CPMR), το Δίκτυο Νησιωτικών Εμπορικών και Βιομηχανικών Επιμελητηρίων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (INSULEUR), το Δίκτυο Ευρωπαϊκών Μικρών Νησιών (ESIF), καθώς και εκπρόσωποι ελληνικών φορέων (ΥπΕΝΑΝΠ, ΥΠΕΧΩΔΕ, ΥΠΕΞ, οι Περιφέρειες Κρήτης και Νοτίου Αιγαίου, ΕΝΑΕ, ΚΕΔΚΕ, ΕΔΜΝ). Ένα ευρύτερο δίκτυο εκπροσώπων από τις νησιωτικές Περιφέρειες και φορείς από όλη την Ελλάδα και την ΕΕ υποστηρίζουν την όλη προσπάθεια.

Στο πλαίσιο της 8ης Ετήσιας Συνάντησης της Ομοσπονδίας Ευρωπαϊκών Μικρών Νησιών (ESIF), που διοργανώθηκε στο Kasnäs της Φινλανδίας στις 9-11 Σεπτεμβρίου 2008, παρουσιάστηκε η ελληνική πρωτοβουλία που εντάχθηκε στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα ESPON 2013 υπό τον τίτλο «Η Ανάπτυξη των Νησιών – Ευρωπαϊκά Νησιά και Πολιτικής Συνοχής».


Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα

Οι Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (Σ.Δ.Ι.Τ.) είναι μορφές συνεργασίας των Δημοσίων Αρχών με επιχειρήσεις του Ιδιωτικού Τομέα, που αποσκοπούν στην εξασφάλιση του σχεδιασμού, της χρηματοδότησης, της κατασκευής, της διαχείρισης, λειτουργίας ανακαίνισης ή συντήρησης δημοσίων υποδομών αλλά και στην παροχή υπηρεσιών σε διαφόρους τομείς της εθνικής οικονομίας.

Αφορούν σε σύνθετα σχήματα συνεργασίας του δημόσιου με τον ιδιωτικό τομέα με μακροπρόθεσμες δεσμεύσεις που κατά τη διεθνή αποδεδειγμένη εμπειρία στοχεύουν στη βελτίωση της ποιότητας των παρεχομένων υπηρεσιών του κράτους προς τον πολίτη, στην παροχή της τεχνογνωσίας και των μεθόδων του ιδιωτικού τομέα προς τον δημόσιο, στην ενίσχυση παραγωγικών επενδύσεων καθώς και στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.

Η επιτυχία των ΣΔΙΤ στην πράξη εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την πληρότητα του συμβατικού πλαισίου που θα τις περιβάλλει. Το νομικό πλαίσιο που έχει ως στόχο το σαφή προσδιορισμό των κανόνων λειτουργίας του θεσμού, την ενσωμάτωση της σχετικής κοινοτικής νομοθεσίας και την προσαρμογή με το ελληνικό κοινωνικό οικονομικό και αναπτυξιακό περιβάλλον, ψηφίστηκε στο σύνολό του στη Βουλή στις 13 Σεπτεμβρίου 2005.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα της Ειδικής Γραμματείας Σ.Δ.Ι.Τ. του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών 
http://www.sdit.mnec.gr/el/infopoint/procedures/


ΣΧΕΤΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ  (ΦΕΚ 232/Α/2005)                                                   
 
 
   Με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης - Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης